یکشنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۷

سوال: تا حالا فکر کردیم، چرا ماها حرف همو نمی فهمیم؟؟؟

وحشتناکه واقعاً
:/
یکی از شرکت ها یه نامه نوشته برای رئیس هیات مدیره مون بعد نامه رو آورده مستقیم داده به من که "من" حتماً برسونم دست رئیس؛ بعد مدیر شرکته اس ام اس زده به رئیس که نامه رو بردن تحویل دادن به فلانی؛ بعد الان رئیس زنگ زده به من که نامه رو برام بخون...**

چشمتون روز بد نبینه...
داشتم نامه رو پشت تلفن برای رئیسم می خوندم، خط داستان رو گم کردم اصلاً
در این حد داغون و بی در و پیکر!!!

من جای این صادرکننده نمونه با این همه اِهِن و تولوپ خجالت کشیدم از این همه غلط دستوری و انشایی و ...
یعنی آدم بیست سال کار اداری بکنه و دو خط نامه نتونه بنویسه؟؟؟

پ ن.:
1)
** معمولاً علیرغم حجم کاریی که دارم، کمترین تماس تلفنی مستقیم رو با مدیرها برقرار می کنم؛ اونا هم اینو می دونن و فقط وقتی سراغ من میان که مریض در حد مرگ مغزی داشته باشن. حالا امروز تو این یک در هزار مجبور شدم طوری داستان نامه داغون رو بپیچونم که برگرده بهم بگه، بگو نامه شو اصلاح کنه؛ نمی فهمم چی میگه.
2)
جواب: بلد نیستیم از ابزار ارتباطی (خط، زبان، کلام، ادبیات و نرم افزارهای مرتبط باهاش) درست استفاده کنیم و چون بلد نیستیم، دائم در همه سطوح - چه شخصی و چه اجتماعی - سوء تفاهم ایجاد می کنیم و کارمون گیر می کنه.

#پارسی-را-سر-نبُریم