شنبه، مرداد ۰۹، ۱۳۹۵

همسر ایده آل

چند روزه دارم فکر می کنم که درباره این تله فیلم چی بنویسم.
راستش هیچی به ذهنم نرسیده تا الان.

معمولا برخورم با چنین آثاری مثل یک تماشاگر عادی نیست. شاید برای فهمیدن یک جمله بارها و بارها فیلم رو نگه می دارم و دوباره از سر نو مي ببینم. برای همین تا کل داستان رو تماشا كنم، ساعت ها طول می کشه. اما تا همینجا هم كه پیش رفتم، نتیجه اش حیرت انگیزه.

فقط می تونم بگم وقتی ادبیات وسیله شناخت روابط آدم ها و انتقال فکرهای اونا میشه، آدم های دیگه نباید، حق ندارن و نباید کار بد تحویل مردم بدن.

نمایشنامه "همسر ایده آل" نوشته اسکار وایلد یکی از همین آثاره. 
تو جستجوهای این روزهای تعطیل پیداش کردم و بسیار از تماشاش لذت بردم. 
(شخصاً کارهای کلاسیک رو می پسندم؛ اما یک نسخه فیلم ساخت سال 1999 هم از این داستان وجود داره كه هنوز نديدم)

نسخه 1969 بی بی سی رو می تونید به صورت کامل (01:22:14) و با کیفیت خوب از اینجا ببینید:

https://new.vk.com/video-38244321_164130853

نسخه شش قسمتی با زیر نویس انگلیسیش (با کیفیت ضعیف البته) هم از اینجا قابل دسترسه:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLVE51s325ttoZkCDOmfW83VTqrgxqg0XW

#بیایم-باهم-فیلم-ببینیم
#جرمی-برت