پنجشنبه، آبان ۲۷، ۱۳۹۵

عبور

این روزا همه جا صحبت لاتاری بود. همه همو تشویق می کردن که ثبت نام کنن. صحبت از شانس و این چیزا زیاد بود.

...

اصولاً مهاجرت رو نمی فهمم.

ترسو هم نیستم که نخوام خودمو با تغییرات احتمالی تطبیق بدم؛ اما فکر می کنم، حتماً باید دلیل محکمی داشته باشم

صحبت مهاجرت که میشه، به خودم می گم: من اينجا به دنيا اومدم، بزرگ شدم، درس خوندم، تو بهترين دانشگاهش با تمام كمبودها يكي از بهترين ها بودم و الان تو كارم يكي از بهترين هام؛ دليل من واسه رفتن چيه؟؟؟"


یه چیزی رو متوجه شدم و اون اینکه، آدمایی رو که می شناختم و دنبال یه زندگی تازه و یه شرایط بهتر از کشوررفتن، هر چقدر هم که خواستن و تلاش کردن خودشونو با شرایط جدید تطبیق بدن، همیشه چیزهایی از جایی که متعلق به اون بودن رو با خودشون حمل کرده و بردن.

این چیزها انقدردر عمیق ترین حفره های وجودشون نفوذ کرده که شاید عادی ترین و طبیعی ترین بخش وجودشون محسوب بشه. فقط وقتی می فهمن که هست، که در ارتباط با محیط جدید باهاش به تعارض می رسن.

 خيلي هاشونو که نگاه مي كنم، از پشت عكس هاي با شلوار كوتاه و لميدن های كنار درياهاشون تنهايي هاشونو می تونم ببینملازم نیست که حرفی بینمون رد و بدل بشه.

اینم بگم: بعضی هاشونم، درست و با فکر رفتند و باید که می رفتند.


الان راستش دیگه دنبال جواب سوال هام هم نیستم؛ با این حال، هيچوقتهيچوقت - نفهميدم كه اگر هدف (نه برای همه اما برای همون خیلی هایی که می شناختم) "رفتن" بود، آيا بايد حتماً به دروغ آلوده می شد ؟؟؟


واقعاً چندتاشون، جونشون در خطر بوده؟؟؟

چندتاشون برای فرار از حرف مردم رفتن؟؟؟

چندتاشون دلايلشونو راست و صادقانه گفتن و مهاجرت كردن؟؟؟

چند تاشون تو بازي ازدواج هاي بدون عشق و معامله اي نيفتادن؟؟؟


*Crossing Over-2009*


Release date: February 27, 2009 -USA

Director: Wayne Kramer

Stars: Harrison Ford, Ashley Judd, Ray Liotta 

Language: English | Korean | Persian | Spanish | Arabic

Budget: $19,000,000 

Box office: 3.53 million USD


لینک دانلود: http://30nama5.link/movies/0924129-crossing-over-2009.html#p


#بیاییم_باهم_فیلم_ببینیم


پ ن.:

1)

شاید اثر خیلی هیجان انگیزی نباشه، اما  عمیقاً ذهن آدمو درگیر می کنه.

2)

جالبه از نظر مالی هم شکست خورده تقریباً.

3)

امتیاز منتقدین هم براش 38 از 100 بوده.